Home Persoonlijk Op vakantie naar Mallorca

Op vakantie naar Mallorca

by It's a nory story

Foto: It’s a Nory Story

Begin deze maand ben ik samen met twee vrienden naar Mallorca geweest. Het was een vakantie waar we vrij weinig hebben gedaan en lekker hebben kunnen uitrusten van de eindexamens. We zijn 8 dagen geweest en alle dagen hebben we top weer gehad, 27 graden overdag en ’s nachts 17 graden. Mallorca is voor al onder de jongeren bekend omdat de boulevard vol zit met café’s en disco’s. Toen wij daar waren zagen we daarom ook alleen maar jongeren uit Nederland en Duitsland… voor al uit Duitsland…

Rond 10 uur vertrok onze vlucht… vanuit Schiphol… Dit betekende dat ik rond half 6 klaar moest staan zodat we daar op tijd zouden zijn. Het was voor ons de eerste keer dat wij alleen zouden vliegen, maar gelukkig was het niet heel moeilijk en konden we zo alles vinden waardoor we niet als een stelletje malloten om ons heen stonden te kijken. Rond 10 uur hadden we dus onze vlucht en die verliep eigenlijk vlekkeloos, een keer wat geschommeld maar voor de rest ging het wel goed.

Foto: It’s a Nory Story

Toen we goed en wel gesetteld waren gingen we op pad. We hadden een hotel dat één straat van het strand af lag, zo konden we makkelijk te voet naar het strand. De boulevard is echt super lang en je hebt daar alleen maar souvenirwinkeltjes, kroegen en restaurants. Het strand lijkt op zo’n strand die je altijd in films ziet; wit zand en de zee gaat van lichtblauw naar steeds donkerder. Wat het dan helemaal afmaakt zijn die houten parasols zoals op de foto hierboven, je mag deze jammer genoeg alleen gebruiken als je geld betaald, maar het is desondanks toch een heel mooi aanzicht.

Wat ik wel heel grappig vond aan het hotel is dat we hadden aangegeven dat we zeezicht wilde… dat kregen we ook maar dan moesten we wel even om het hoekje kijken of de brandtrap op hahaha. Dat was wel even een domper maar het zicht was toch wel mooi.

Foto: It’s a Nory Story

We hadden een All inclusive hotel maar we konden het toch niet laten om een paar keer in een restaurant te gaan eten. Zo hadden we op onze laatste avond in een jaren ’60 restaurant gegeten. Het was daar echt super mooi en helemaal naar die style aangekleed, de obers hadden speciale kleding, de vloer was zwart wit geblokt en er stond een juke-box. Ik waande mij echt een een Grease film, het leuke was dan ook dat heel de afspeellijst van Grease in de juke-box stond. Het restaurant heet Betty&Sam en voor iedereen die naar Mallorca gaan; ga daar eten!

En tja… als er dan toch zoveel kroegjes zijn kan je daar maar net zo goed even naartoe gaan. We hebben een paar geweldige avonden gehad en leuke nieuwe mensen ontmoet. Het was een zeer geslaagde vakantie en ik kan het dan ook iedereen aanbevelen.

Mocht je nou niet zo’n goed beeld hebben gekregen van wat ik allemaal heb gedaan die dagen dan maakt dat niks uit! Ik heb namelijk een een video opgenomen die goed de sfeer van onze vakantie weergeeft. De link staat hieronder:

Naar welk land gaan jullie dit jaar? Laat het weten in de comments!