Wij eten thuis altijd bloemkool met een kaassausje. Echter zit er zoveel koolhydraten in deze saus dat ik het niet kan veroorloven om deze te eten want dan zit ik over mijn max van 50 koolhydraten op een dag. Dat vind ik toch wel jammer want het maakt het namelijk wel een stukje lekkerder. Daarom ben ik gaan zoeken naar een koolhydraatarm kaassausje die je in principe elke dag zou mogen hebben.

Wat heb je nodig?
  • 200 gram roomkaas
  • 2 teentjes knoflook
  • 100 gram roomboter (ongezouten)
  • 100 gram Parmezaanse kaas
  • zout en peper

Laat de roomboter smelten in een klein pannetje. Daarna kan je de pan van het vuur en voeg de roomkaas, klein gesneden stukjes knoflook, zout, peper en de Parmezaanse kaas. Blijf roeren tot het een egale mengsel is. Mocht het niet lukken dan zet je hem al roerend een paar seconden op het vuur. Wanneer het begint te borrelen haal je hem er meteen vanaf en roer je door tot het uiteindelijk lukt. Hierna is het proeven of de smaken goed zijn, desnoods voeg je nog een beetje kaas of peper en zout toe.

Dit recept bevat in totaal: 132,2 gram vet, 13,2 gram koolhydraten en 49,9 gram eiwitten.

Echter eet je natuurlijk niet alles in je eentje op, het is daarom een beetje gokken welke hoeveelheid je hebt en hoeveel vetten, koolhydraten en eiwitten je nog op die dag mag hebben. Weet je niet hoeveel je mag hebben? Klik dan op deze link; daar leg ik uit hoe een koolhydraatarm dieet werkt en hoeveel je op een dag mag hebben.

Heb je de smaak te pakken? Probeer deze kha recepten dan ook eens:

Heb je je al aangemeld voor de maandelijkse nieuwsbrief?

Facebook Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.