PicMonkey Collage

De examens zijn er al bijna en dat betekend hard leren, goed slapen en gezond eten. Bij het eet gedeelte ga ik eens kijken wat nu goed is om tijdens je examentijd te eten, en dan ga ik het niet hebben over een banaan of kauwgom want dat kent iedereen al. Ik ben opzoek gegaan naar nieuwe dingen waarvan ik nog niet wist dat het goed was om te eten maar die misschien toch helpen!

granola-yoghurt-blauwebessen

Nu is het zo dat niet iedereen eten mee mag nemen tijdens je examens dus daar heb ik dan ook rekening mee gehouden. Begin je ochtend met een goede bak yoghurt. Yoghurt stimuleert namelijk je hersenen waardoor je meer informatie op kan nemen waardoor je meer ‘ruimte’ creëert in je hoofd en je je meer op je gemak zal voelen. Mocht je pure yoghurt nu niet lekker vinden dan kan je er bessen aan toevoegen. Rode bessen, blauwe bessen, cranberry’s, acaibessen, frambozen en aardbeien hebben namelijk dezelfde werking als yoghurt en stimuleren je hersenen, twee vliegen in een klap dus!

soft-boiled-egg-2072047

Eet een gekookt ei. Een ei bevat namelijk vitamine A en B12. Vitamine A is goed voor je huid, ogen, groei en weerstand. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je goed functionerende ogen hebt en dat je weerstand goed op peil is zodat de kans dat je ziek wordt aanzienlijk klein is. Vitamine B12 is dan weer goed voor je energie, het zorgt ervoor dat je je opgewekt voelt zodat je fris je examen in kan gaan.

770x399xKoffie.png.pagespeed.ic.YG5LeFVM-w

Drink, als het enigszins kan, een half uur voor je examen een kopje koffie. Dit zorgt ervoor dat je net iets alerter bent waardoor je je ook iets meer kan concentreren.

21968343-granola-bars-with-chocolate-on-white-background

Maar wat kan je dan tijdens je examens eten? Probeer dingen te eten met langzame koolhydraten zoals een banaan, wortel, tomaten, mueslireep of een boterham en vermijd de candybars of ander snoep.

2000px-Stop.svg

Wat moet je voor al niet doen?

Er zijn natuurlijk ook dingen die je beter even kan mijden tijdens je examens. Eet bijvoorbeeld zo min mogelijk gebakken en gefrituurd voedsel (daarom zei ik ook dat het slim was om een gekookt ei te eten i.p.v. een gebakken ei). Probeer ook zo min mogelijk suikers en vetten te eten. Pak pure chocolade i.p.v. melk- of witte chocolade. Van vetten en suikers wordt je namelijk slaperig en sloom, nog maar te zwijgen over al die kilo’s. Sla geen ontbijt over en staak alsjeblieft je dieet want daar wordt je echt niet vrolijk van.

Dit zijn natuurlijk niet alle eet tips voor je examen maar dit zijn wel de dingen die ik heel handig vind om te weten.

Wat eet/at jij eigenlijk tijdens je examens? Laat het weten in de comments.

Volg je mij eigenlijk al op Bloglovin? Klik hier om dat te doen!

Facebook Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.